Idei amenajare birou pe balcon – Cum poti sa amenajezi un spatiu de lucru optim
06.01.20231. Birou pe balcon – idei si solutii practice pentru un spatiu bine organizat
Atunci cand se doreste amenajarea unui birou pe balcon, este indicat sa fie avute in considerare atat partea de functionalitate, cat si cea estetica, intrucat conteaza foarte mult modul in care este amenajat biroul. Doar in acest fel este posibila crearea unui spatiu primitor, confortabil si practic, numai bun pentru atingerea obiectivelor avute.
Modul in care arata spatiul in care lucrezi iti poate afecta productivitatea, asadar este de preferat ca spatiul sa fie cat mai bine organizat, iluminat si, de ce nu, personalizat in functie de preferintele personale. Din acest motiv, ti-am pregatit cateva idei din care sa te inspiri, dar si solutii practice pe care sa le implementezi in viitorul tau birou. Nu uita ca este important sa iti placa intai de toate tie pentru a munci cu spor si a avea rezultate satisfacatoare indiferent despre ce este vorba.
1.1. Idei amenajare birou in balcon
Ai hotorat sa iti transformi balconul in birou si nu prea stii de unde sa incepi sau ce sa faci pentru ca spatiul sa arate cat mai bine, dar sa fie si organizat? Iata cateva idei si sfaturi pe care le poti folosi pentru a obtine un birou perfect din toate punctele de vedere.
Alegerea mobilierului
Chiar daca poate parea un aspect banal, mobilierul ales pentru birou joaca un rol important in estetica finala a spatiului, dar si a modului in care este perceput biroul de catre cei care il utilizeaza. Din acest motiv, este esential sa se se acorde atentie procesului de alegere a elementelor de mobilier.
Inainte de a face acest lucru este necesar sa fie avute in vedere dimensiunile spatiului disponibil, astfel incat mobila aleasa sa se incadreze perfect. Daca spatiul permite, atunci este ideal sa optezi pentru o masa de birou, precum si niste etajere sau chiar un dulap bine compartimentat. Astfel, vei reusi sa iti organizezi eficient lucrurile si nu te vei simti inghesuit, avand in vedere ca totul este la locul sau.
In general, este de preferat sa optezi pentru forme inovative si nuante vesele, insa aceste aspecte depind de preferintele personale, carora este important sa le acorzi atentie inainte de a face orice demers.
Alegerea decorului
Un alt aspect pe care trebuie sa il ai in vedere este alegerea decorului. Indiferent de spatiul de care dispui, este esential sa adaugi cateva elemente de decor care sa invioreze balconul. Printre acestea se pot numara tablourile, afisele, o vaza cu flori, ghivece cu flori si orice alt lucru care crezi ca s-ar potrivi in peisaj. Cu cat spatiul este mai personalizat, cu atat iti va fi mai mare dragul sa muncesti si sa iti mentii focusul asupra sarcinilor avute.
Prezenta unor ghivece cu flori nu doar ca va insufleti biroul de pe balcon, ci va da si impresia de spatiu extins conectat la natura. De asemenea, ai in vedere ca plantele purifica aerul si te vor face sa ai o dispozitie buna de fiecare data cand simti nevoia sa iei o pauza si sa te relaxezi.
Amplasarea lucrurilor
In ceea ce priveste amplasarea mobilierului si a celorlalte lucruri necesare, trebuie sa tii cont de forma si marimea balconului. O idee foarte buna in cazul in care dispui de un balcon ingust si lat este sa amenajezi intr-o parte biroul si intr-o parte o mica zona de relaxare.
Astfel, atunci cand vei dori sa iei o pauza, te vei putea retrage in celelalt capat al balconului pana in momentul in care te simti in stare sa continui cu munca.
Poti amplasa biroul fie cu fata spre perete, fie spre geam. In cazul in care alegi varianta de a il amplasa in fata geamului, vei avea un perete lateral la dispozitie unde poti fie sa pui mai multe etajere, fie sa incorporezi un dulap de dimensiuni adecvate. In acest fel, vei obtine mult mai mult spatiu pentru organizarea lucrurilor.
Zona de relaxare o poti amenaja foarte usor utilizand cateva perne, saltele, scaune sau chiar un balansoar, in functie de dorintele tale si bugetul pe care ti-l aloci. Important de mentionat este ca indiferent de context, daca te straduiesti, vei reusi sa utilizezi in mod optim balconul pentru ceea ce iti doresti.
1.2. Solutii pentru organizarea eficienta a biroului in balcon
Odata ce ai ales elementele de care ai nevoie pentru a amenaja balconului, este necesar sa acorzi atentie organizarii acestuia. In acest sens, trebuie sa ai in vedere ca pe piata exista multe optiuni pentru care poti opta in vederea simplificarii acestui proces.
Articolele de birou sunt o parte esentiala a procesului de organizare si arhivare, situatie in care este necesar sa identifici cele mai utile, practice si eficiente lucruri. Daca ai foarte multe documente sau dosare si vrei ca acestea sa nu ocupe mult spatiu, dar sa fie si in siguranta, poti opta pentru bibliorafturi de calitate, special concepute in acest scop.
Pentru a fi mereu pregatit de a infrunta orice situatie, este esential sa ai biroul echipat cu accesorii de birou de calitate. Atat instrumentele de scris, cat si alte obiecte precum clipurile de hartie, foarfecele, agrafele, dispenserele sunt indispensabile atunci cand vorbim despre un birou bine echipat.
Chiar daca poate parea ca ai adunat foarte multe lucruri intr-un spatiu nu tocmai foarte mare, solutia este sa le organizezi si sa le identifici locul potrivit. Astfel, poti opta pentru diverse organizatoare pentru sertare daca dispui de unele sau chiar de un organizator special facut pentru a putea fi tinut pe birou. Acestea vor reprezenta un real ajutor pentru accesoriile de birou care necesita organizate si ordonare adecvata.
In cazul in care ai de-a face cu multe documente si vrei sa le tii in siguranta pe birou, este indicat sa utilizezi folii de plastic, ideale pentru buna organizare a materialelor avute.
De asemenea, este recomandat sa aloci un anumit spatiu pentru echipamentele de printare si consumabile, astfel incat sa iti fie usor sa le utilizezi si sa mentii ordinea.
Chiar daca spatiul poate parea ingust, acesta poate fi optimizat daca sunt luate deciziile corecte.
2. Amenajare birou pe balcon – Ce greseli trebuie evitate
Amenajarea unui birou optim pe balcon poate fi o provocare, insa cu efort si rabdare, rezultatul final poate fi unul remarcabil. Astfel, este necesar sa cunosti care sunt cele mai frecvente greseli intalnite in ceea ce priveste amenajarea biroului pe balcon. Fiind informat si avand in vedere anumite aspecte, vei putea evita alegerile neadecvate, precum sunt urmatoarele:
Utilizarea unui mobiler neadecvat
Dupa cum am mai mentionat, mobila de birou poate fi un factor care sa ruineze placerea de a lucra daca nu este aleasa cu atentie. Foarte multa lume alege sa utilizezi diverse piese de mobilier avute prin casa, insa acestea nu sunt intodeauna potrivite pentru amenajarea unui birou pe balcon. De aceea, este indicat sa ai in vedere ca mobila aleasa sa iti ofere confort si libertate de miscare. Daca nu ai loc pentru un birou propriu zis, poti opta pentru o masa suspendata. De asemenea, ai grija ca scaunul utilizat sa fie confortabil si potrivit pentru a petrece mai mult timp lucrand, intrucat in caz contrar iti poate afecta postura si poate conduce si la alte probleme de sanatate.
Neglijarea aspectului peretilor
O alta greseala este neglijarea peretilor si evitarea decorarii acestora in mod adecvat. Daca balconul tau necesita o ajustare a peretilor, atunci este indicat sa faci acest lucru si cel mai important este ca te poti juca cu nuantele, astfel incat acestea sa te binedispuna. Dincolo de alegerea culorii, este important sa decorezi peretii din jurul tau pentru a contura un spatiu primitor, unde sa iti gasesti inspiratia si sa lucrezi optim.
Decorarea in exces
Una dintre cele mai des intalnite greseli este decorarea in exces a biroului si a spatiului din jur. Prea multe lucruri s-ar putea sa creeze un aspect vizual neplacut, in special daca acestea nu se integreaza cu restul decorului. Dat fiind acest fapt, este important sa fie gasit si mentinut un echilibru din punct de vedere estetic. Fiecare pas de amenajare trebuie facut cu multa responsabilitate si atentie la detalii, deoarece detaliile fac cu adevarat diferenta.
Lipsa de organizare a lucrurilor
Mentinerea unui birou ordonat si organizat este o misiune esentiala daca vrei sa iti mentii focusul asupra proiectelor tale si sa le finalizezi cu succes. In acest sens este recomandat sa organizezi toate lucrurile de care ai nevoie. Alocand spatii specifice anumitor accesorii, iti va fi mai usor sa le utilizezi si pui la loc. In caz contrar, ignorarea acestui aspect va conduce la obiecte aruncate la intamplare pana in momentul in care vei ajunge sa ai o stare de nervozitate ce te va impiedica sa te concentrezi.
Iluminarea slaba
Daca pe timp de zi cel mai probabil ai destula lumina naturala ca sa te ajute sa iti desfasori activitatea de birou, odata cu lasarea serii lucrurile stau putin altfel. O iluminare slaba a biroului pe timp de noapte poate conduce cu usurinta la lipsa productivitatii si pierderea concentrarii. Din aceasta cauza, este important sa acorzi atentie surselor de iluminat. Ele trebuie alese si amplasate corespunzator, astfel incat ochii tai sa nu oboseasca si sa iti poti desfasura munca in conditii ideale. Acest lucru inseamna ca trebuie sa te asiguri ca vei avea prize si prelungitoare trase in balcon.
Achizitiile inutile
Pentru a evita sa aglomerezi spatiul, este important sa fii atent la achziitile pe care le faci si sa nu aduni lucruri de care nu ai nevoie. Asadar, este recomandat sa iti faci o lista cu toate obiectele necesare si sa vezi ce are prioritate in functie de activitatile pe care le desfasori.
In afara echipamentelor de printare, foarte utile sunt produse de tehnica de birou, cum ar fi distrugatoarele de documente, ghilotinele sau aparatele de indosariere. Spre exemplu, un distrugator de documente te va ajuta sa scapi rapid si eficient de hartiile de care nu mai ai nevoie, fara a fi necesar sa le aduni pe birou sau sa le arunci in jurul tau.
Prin urmare, amenajarea unui birou pe balcon este o varianta excelenta atunci cand nu dispui de suficient spatiu in restul locuintei. Facand alegeri inteligente si responsabile, poti amenaja un spatiu de lucru foarte bine organizat pentru a putea fi cat mai productiv. Daca te vei lasa inspirat si de ideile prezentate anterior, cu siguranta balconul va deveni locul perfect unde sa iti desfasori munca si sa obtii rezultatele mult dorite.
Sursa foto: Pexels.com, Pinterest.com.